Info o GTA V


Możliwości
Można kupować wszelkie budowle: domy, garaże, biznesy i przystanie.
Można podwozić autostopowiczów, wykonywać szalone skoki pojazdami, brać udział w wyzwaniach lotniczych, wyścigach motocyklowych oraz triatlonach, uprawiać jogę, grać w golfa i tenisa.
iFruit, telefon wykorzystywany w grze, ma kilka aplikacji: aparat (który można wykorzystywać do robienia zdjęć i wysyłania ich do Social Clubu), przeglądarkę internetową, kontakty, portal społecznościowy, kalendarz oraz aplikację do powtarzania misji. Zadania trzech kolejnych nie zostały jeszcze wyjawione.
Można rabować bankomaty i sklepy.
Powracają wszelakie misje poboczne.
Można polować na zwierzęta.
Przechodnie będą reagować na czynności gracza - mogą dzwonić na policję, robić mu zdjęcia lub sami próbować go powstrzymać.

Modyfikacje
Modyfikacje gracza - tatuaże, fryzury, ubrania
Modyfikacje pojazdów - malunki, koła, przyciemnianie szyb, spoilery, możliwość ulepszenia silnika, zawieszenia, hamulców itp.
Modyfikacje broni - tłumiki, lunety, większe magazynki, celowniki laserowe itp.

Policja
Powrót klasycznego poziomu poszukiwań, tym razem z pięcioma stopniami zamiast sześciu.
Zwiększony poziom sztucznej inteligencji policjantów.
Można się schować w obszarze poszukiwań i przeczekać.

Umiejętności
Każdy protagonista ma określone statystyki: wytrzymałość, strzelanie, siła, latanie, prowadzenie pojazdów, mechanika, pojemność płuc, cichość działania.
Każdy protagonista ma umiejętność specjalną: Franklin zwalnianie czasu podczas jazdy pojazdami, Trevor tryb szału, w którym zadaje podwójne obrażenia i przyjmuje tylko połowę obrażeń, Michael zaś może używać bullet time'u podobnego do tego w serii Max Payne.
Czas działania powyższych umiejętności określa pasek, który po użyciu powoli się odnawia.
Inne umiejętności są wspólne i ulepsza się je przez wykonywanie misji itp.
Trevor zawsze będzie najlepszym pilotem, Franklin kierowcą, ale pozostali protagoniści mogą się do nich zbliżyć poziomem umiejętności przez trening.

Mapa
Podobnie jak w przypadku poprzednich części, cały świat gry jest wyspą.
Obszar lądowy jest 3,5 raza większy od Red Dead Redemption, jeśli wliczyć obszary podwodne - 5 razy większy.
Pod wodą można znaleźć różne zwierzęta, zatopione statki ze skarbami itp.
Cały świat gry jest zamieszkany przez odpowiednie zwierzęta (np. dzikie koty i jelenie w górach).

Napady/misje
"Mini-napady" są używane, aby gracz nauczył się przygotowywania się do większych napadów. Gracze muszą zapewnić odpowiednie pojazdy, przebrania, maski itp.
Do większych napadów wymagane jest wynajęcie ekipy, która będzie tym lepsza, im więcej zapłacimy (strzelców, kierowców, techników itp.).
Wynajmowanie tych samych ludzi do kolejnych napadów pozwala na zwiększanie ich umiejętności.
Podczas napadów pozostali protagoniści będą nas ostrzegać przez niebezpieczeństwem.
Pieniądze z napadów dzielone są między ekipę.

Walka
Wybór broni został całkowicie zmieniony; teraz broń wybiera się podobnie jak w grze Max Payne 3 (z koła).
Ulepszono bieganie z bronią.
Dodano przetaczanie się na boki z bronią (podobnie jak w San Andreas).
Celownik zmienia kolor z białego na czerwony kiedy namierzymy wroga.
Kiedy zastrzelimy wroga, zamiast celownika pojawia się mały "X" (podobnie jak w grze Max Payne 3).

Inne
Koło wyboru postaci podzielone jest na cztery części (po jednej dla każdego protagonisty i naszej postaci multi-player).
W niektórych łodziach znajduje się ekwipunek do nurkowania.
Wszystkie postacie poruszają się w różny sposób, odpowiadających ich charakterom.
Liczba przechodniów na ulicach została zwiększona pięciokrotnie w porównaniu z GTA IV.
Zwiększono ilość detali np. na ulicach (plakaty itp.)
Między protagonistami można zmieniać się podczas cut-scenek, ręcznie lub automatycznie.
Jeżeli któryś z protagonistów zginie, wracamy do ostatniego check-pointu.
Mimo że zmiana protagonisty zależy tylko od gracza, gra będzie sygnalizować dialogami idealne do tego momenty.
Nie można zmienić protagonisty w każdym momencie (np. jeśli ściga nas policja, będziemy musieli najpierw zgubić pościg).